اصطلاح پری دمپر به معنای میرا کننده لرزش یا نوسان گیر است، در صفحه کلاچ اگر محل اتصال شفت به صفحه بصورت متحرک باشد اصطلاحا پری دمپر گفته میشود. این تحرک به صفحه اجازه میدهد تا نوسانات کوچک در حد کمتر از یک میلیمتر داشته باشد.
در حال حاضر سکو محصولات خود را برای هیوندای، کیاموتورز، دوو، سانگ یانگ، سامسونگ، تاتا، جنرال موتورز، پژو، سیترون، رنو، میتسوبیشی، مگاموتورز و سایپا یدک و بسیاری دیگر از خودروسازان چینی عرضه می کند.
دیسک و صفحه کلاچ در خودروهای دنده دستی کاربرد دارد. سیستم کلاچ از یک صفحه، دیسک و بلبرینگ تشکیل شده است که به صفحه فلایویل متصل می شود که همین موضوع باعث شده این سیستم نقش مهمی در حرکت خودرو داشته باشد. فنر در دیسک و صفحه نیز وظیفهای مهم را دارد که به همین منظور ما در این مقاله شما را با وظیفه فنر و تفاوت تعداد فنر در دیسک و صفحه آشنا کردهایم.
فلایویل یا چرخ لنگر وسیله مدوری است که برای ذخیره انرژی در ماشین به کار می رود. با بالا رفتن سرعت ماشین انرژی در فلایویل ذخیره می شود. این قطعه یکی از اجزای سیستم انتقال قدرت می باشد که از بخش های اصلی سیستم کلاچ در این مجموعه است. در این مقاله با این قطعه از خودرو بیشتر آشنا خواهید شد.
دایکن ژاپن، لوک آلمان، والئو فرانسه، پی اچ سی کره جنوبی، عظام ایران؟؟؟؟
کیت کلاچ یکی از قطعات مهم و کلیدی خودرو است که سلامت و کارکرد درست آن، باعث عملکرد مناسب خودرو نیز میشود. این قطعه گیربکس را از پیشرانه خودرو جدا میکند و باعث میشود که راننده دنده را به راحتی تعویض کند. آشنایی با این بخش از خودرو و همچنین سایر اجزای مرتبط با آن، برای جلوگیری از آسیبها و هزینههای اضافی بسیار مهم خواهد بود.