بایگانی نوشته‌ها


نقش کمک فنر در سیستم تعلیق خودرو چیست؟

نقش کمک فنر در سیستم تعلیق خودرو چیست؟

کمک فنر قطعه ای مکانیکی است که در نزدیکی هر چرخ در سیستم تعلیق نصب می شود تا نوسانات فنرها را کنترل کند. یک سر کمک‌فنر به اتاق یا شاسی خودرو متصل می شود و سر دیگر آن به قطعه‌ای متحرک از سیستم تعلیق، مانند پوسته اکسل یا طبق متصل است. در این وضعیت حرکت فنر سبب افزایش و کاهش طول کمک‌فنر می شود. هدف از بکارگیری کمک فنر جلوگیری  نوسانات فنر است.

کوبیدن یا نکوبیدن مساله این است.

کوبیدن یا نکوبیدن مساله این است.

لنت کوبی دیسک و صفحه کلاچ اگرچه راه حلی ارزان تر برای رفع مشکل ساییدگی لنت ها است، اما در درازمدت معایب متعددی به همراه دارد که می تواند هزینه های بیشتری را به شما تحمیل کند. این معایب شامل کاهش عمر دیسک و صفحه، عملکرد ضعیف کلاچ، احتمال آسیب به گیربکس، لرزش در هنگام کلاچ گیری، بوی نامطبوع و سخت شدن تعویض دنده می شود.

رازهای افزایش طول عمر دیسک و صفحه

رازهای افزایش طول عمر دیسک و صفحه

دیسک و صفحه کلاچ از جمله قطعات مهم در خودرو هستند که وظیفه انتقال نیروی موتور به جعبه دنده را بر عهده دارند. این قطعات در اثر استفاده مداوم و عوامل دیگر، دچار فرسودگی و خرابی می شوند. بنابراین، آشنایی با عوامل موثر بر طول عمر دیسک و صفحه کلاچ می تواند به افزایش عمر مفید این قطعات و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو کمک کند

درباره‌ی نویسنده
دسته‌بندی
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...